PSİKOTERAPİ NEDİR?
Psikoterapi sırasında duygu durumunuzu, düşüncelerinizi ve davranışlarınızı gözlemlemeyi, tanımayı ve değiştirmeyi öğrenirsiniz. Aynı zamanda, zorlu durumlarla başa çıkabilmeniz için size uygun olan sağlıklı ve etkili başa çıkma becerilerinizi bilimsel kanıta dayalı yaklaşımlarla geliştirmeyi öğrenirsiniz. Böylece sadece sizi terapiye getiren sorunu çözmezsiniz, aynı zamanda gelecekte benzer zorluklarla karşılaşırsanız başa çıkabilecek becerileri kazanmış olursunuz.

Psikoterapide filmlerde ve dizilerde tanık olduğumuz gibi sizin bütün hayatınızı değiştirmenizi sağlayacak bir “farkındalık anı” veya sorunlarınızı tek bir ağlama ile aştığınız büyük bir “iyileşme anı” yoktur. Terapi daha çok arka arkaya atılan küçük adımlar gibidir. Bu küçük adımlar birleşir ve büyük bir ilerlemeyi oluştururlar.

Psikoterapide çeşitli yaklaşımlar vardır. Bazı yaklaşımlar belirli sorunlarla daha iyi çalışabilir. Bu yaklaşımlar terapi esnasında sizin ihtiyacınıza göre terapistiniz tarafından belirlenir. Psikoterapi, ilaç veya diğer tedavilerle birlikte yürütülebilir. Bazı durumlarda, psikoterapi ilaçlar (antidepresanlar gibi) kadar etkili olabilir. 

Psikoterapiden en yüksek yararı sağlamanız için; terapiye işbirlikçi bir çabayla yaklaşmanız, açık ve dürüst olmanız, terapistiniz tarafından kararlaştırılan uygulamaları/ödevleri düzenli olarak yapmanız ve de fayda göremediğiniz noktaları terapistinizle açıkça paylaşmanız oldukça kıymetlidir. 

İlk randevunuza gelmeden önce endişelerinizi gözden geçirmeniz ve üzerinde çalışmak istediğiniz konuları düşünmeniz size iyi bir başlangıç noktası sağlayabilir.

Psikoterapiden yararlanan herkese psikolojik bozukluk teşhisi konmaz. Psikolojik bozukluk ve psikolojik sağlık iki uç noktadır. Arada kalan o uzun çizgideki konumumuz her gün, her saat veya her hafta değişiklik gösterebilir. Burada önemli olan “süreklilik” kavramının önemini anlamaktır. Belirtilerin sürekliliği ve de yoğunluğu bize en doğru bilgiyi sağlar. Bu çizgide hangi konumda olursak olalım psikolojik destek almak bize yardımcı olabilir. Psikoterapi, yaşamı stres ve çatışmadan etkilenebilecek herkese yardımcı olabilir. Örneğin psikoterapi;

Hayatınızdaki biriyle çatışmaları çözmek,

İş veya diğer durumlar nedeniyle kaygı veya stresi hafifletmek,

Boşanma, sevilen birinin kaybı veya iş kaybı gibi büyük yaşam değişiklikleri ile başa çıkmak,

Ani öfke veya pasif-agresif davranışlar gibi sağlıksız tepkileri yönetmeyi öğrenmek,

Diyabet, kanser veya uzun süreli (kronik) ağrı gibi devam eden ciddi bir sağlık problemi sırasında destek almak,

Uyumak veya uykuda kalmakta zorluk çekmek gibi uyku problemleri ile başa çıkmak gibi pek çok stres ve çatışma faktörü konusunda etkilidir.

TERAPİST SEÇİMİ
Bir psikoterapist seçerken o kişinin özgeçmişine, aldığı lisans ve yüksek lisans eğitimine dikkat ediniz. Seçtiğiniz terapistin yetkin bir uzman olduğundan emin olunuz. Yine de her yetkin psikoterapist her danışan için uygun olmayabilir. Kendinizi terapistinizin yanında rahat hissetmeniz oldukça önemlidir. Bu nedenle, terapist seçiminizde bu unsurları göz önünde bulundurmanız oldukça faydalı olacaktır.

TERAPİ YAKLAŞIMIM

Yüksek lisans sırasında ve sonrasında aldığım eğitimler/süpervizyonlar ile birçok farklı bakış açısı ve yaklaşım öğrenme şansım oldu. Bu nedenle, seansların gidişatını danışanın ihtiyacına göre yapılandırabildiğim bütüncül terapi yaklaşımını destekliyorum. Amacım açıklık ve dürüstlük doğrultusunda, işbirlikçi temelli ve bilimsel kanıtlara dayalı bir terapide size eşlik etmek, değişim yaşamanıza yardımcı olmak ve anlam arayışınıza aracı olmaktır.

Çalışma Alanlarım: Klinik psikoloji, yetişkin psikolojisi, travma psikolojisi, kaygı problemleri, depresyon, stres ve psikopatoloji, stresle başa çıkma, kişilerarası ilişki ve iletişim problemleri, değersizlik hissi, kendini tanıma ve öz-farkındalık, özgüven problemleri, öfke kontrolü, yaşam değişikliklerine uyum, kayıp ve yas süreçleri.

SEANSLAR

Bireysel psikoterapi seansları 50 dakika sürmektedir. Seanslar genellikle haftada bir kez yapılmakla beraber, verim arttıkça iki haftada bir ya da ihtiyaç oldukça haftada iki kez gibi kişinin ihtiyacına göre düzenlenebilir. Ortalama bir psikoterapi süresinin 12-13 seans uzunluğunda sürmesi idealdir fakat her bireyin ihtiyacı farklıdır. Bu nedenle seansların uzatılması veya kısaltılması kararı terapi süreci içinde gözden geçirilerek terapistin ve kişinin ortak görüşüyle belirlenir.

Görüşmeler online (Skype üzerinden) ya da yüz yüze yapılmaktadır.

Randevu için iletişim sayfasında yer alan telefon ya da mail bilgileri aracılığı ile bana ulaşabilirsiniz.